Aside

Gelukkig zijn

Gisteren zag ik 2 minuten stilte op tv.

Het ging over ‘gelukkig zijn’ en hoe dat te worden, kennelijk door opnieuw te leren een beetje ‘ongelukkig’ te zijn… Aldus psychiater en schrijver Dirk De Wachter.

Die andere had het boek ‘World Book of Happiness’ geschreven en raadde aan om elke dag 3 dingen op te schrijven waar je vandaag blij om bent. Het lijkt zoiets simpel en banaal, maar ‘k wil het toch eens uittesten…

Ik zal het af en toe proberen, eens zien wat het geeft…

Vandaag. ‘t Is nog maar middag, maar goed. Ik ben blij omdat ik thuis ben en mijn broer ook thuis is. Ik ben thuis omdat ik ziek ben, maar eigenlijk voelt dat een beetje als een manier om me zonder me schuldig te voelen toch wat te relaxen.

Soms voel ik me de laatste tijd een beetje overspoeld door allerlei drijfveren, alsof het gewoon heel even een beetje teveel is allemaal. Maar dan kan ik tegelijk nu toch in mijn lijstje opnemen dat ik ook blij ben dat er zoveel moois is rondom mij waar ik me mee mag bezig houden. Het is geen moeten, maar een mogen. Het zijn kansen, geen verplichtingen.

En nu ga ik in bad, daar ben ik ook blij om, gewoon al dat ik een bad heb.

Leave a Reply

